Re: Ucto: Formular faktury

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From Dan Ohnesorg <dan@feld.cvut.cz>
Date Wed, 9 May 2001 09:03:24 +0200 (CEST)

On Wed, 9 May 2001, David Sebik wrote:

> Ale nejdou mi vidět poslední cca 2 cm na pravém kraji - možná je
> ale chyba u mně (Acrobat Reader 4.0, Debian Potato, KDE 2.1; stejně
> nebo hůř se to chová i v xpdf, gv a prohlížeči, který je v KDE).

Ja to tedy vidim cele a muzu to i vytisknout. Ale pravda je, ze pro bezne
tiskarny by to asi melo byt uzsi. Ten formular je siroky takle, ale
samozrejme v tiskarne maji jine vyuziti papiru nez my doma. (I kdyz ja
tedy muzu tisknout asi 3 mm od kraje.

> 1/ Dodavatel
>    ---------
>    U právnických osob zde musí být něco jako "Zapsáno u rejstříkového
>    soudu v Brně, spisová značka C. 19360".

Na to je nechane misto pod adresou firmy.

> 2/ Odběratel - adresa
>    ------------------
>    * Chybí tu IČO a DIČ

Uz jsem si vsimnul.

>    * Nevím, jestli je moudré mít tam to "Dan Ohnesorg..." (předpokládám,
>      že je to myšleno jako adresa dodavatele). Připadá mi to matoucí.

To je tam kvuli okenkovym obalkam, aby se nemusleo tisknout nic na obalku.
V okenku je to videt.

>    * To "DOPORUČENĚ" je podle mne nadbytečné. Troufám si tvrdit, že
>      dneska se už faktury doporučeně neposílají.

Tak ja tedy moc casto faktury neposilam, ale kdyz uz tak doporucene. A
nekteri dodavatele dokonce posilaji s dorucenkou.

> 4/ Forma úhrady a datumy
>    ---------------------
>    * Navrhoval bych dát na první místo formu úhrady.
To by slo.

>    * Možná by tam měl být kód fakturované položky (např.
>      číslo skladové položky).

Uvazuji o tom, ze by se to udelalo dvouradkove, jinak se to totiz na jeden
radek tezko vchazi.

> 6/ Rekapitulace DPH
>    ----------------
>    > Jeste bych chtel mit dole na strance takove okenko s
>    > rekapitulaci DPH (jako to maji v Proce).
>    Tohle tam být musí (je to náležitost daňového dokladu). Třeba
>    nějak takhle:
>
>     Sazba DPH      Základ  Částka DPH      Celkem
>    -----------------------------------------------
>            5%    6 500,00      325,00    6 825,00
>           22%      216,00       47,52      263,52
>    -----------------------------------------------
>       CELKEM:    6 716,00      372,52    7 088,52

Prave neco takoveho tam dam. Vetsina lid to ma jen jako souctovy radek (a
pro jednotlive sazby DPH pak ma vuice sloupcu) ale to se mi moc nelibi.

> 9/ Adresy
>    ------
>    Často se stává, že odběratelé mají několik adres. Jednu mají
>    uvedenu v obchodním rejstříku (ta musí být na daňovém dokladu
>    bezpodmínečně uvedena), na druhou si nechávají posílat faktury.
>    Pokud byste to chtěl mít opravdu dokonalé, tak bych navrhoval:
>    * To, co se nazývá "Odběratel" přejmenovat na "Adresát".
>    * Mezi "Bankovní spojení" a "Příjemce" dát ještě "Odběratel".

Na to by se dalo pouzit prave pole prijemce. Ale muze to byt i jinak.

> A nakonec taková pitomá otázka: co když těch řádků bude tolik,
> že se to nevleze na jednu stránku?

Vzhledem k tomu, ze v TeXu asi nepujde moc scitat, tak bych to nechal
proste zlomit s tim, ze by se nejakou penaltou zajitilo, ze na druhe
strane nebude stat jen posledni radek s celkovym souctem.

> Doufám, že jsem Vás příliš neznechutil. Většina těch bodů
> je v důsledku formálních a samozřejmě IMHO.

Kdyz uz se to dela, proc by to nemohlo byt dokonale? At az lide uvidi
fakturu z naseho ucetnictvi, tak si reknou, sakra tak tohle nasi
dodavatele neumeli za celou dobu. Ted jsem jeste dostal radu z konfernce o
texu, takze mam pripravene vylepseni radku s polozkami na uroven, ktera je
ve vsech generatorech sestav ktere jsem kdy videl zcela nedosazitelna.

zdravim
dan

DDDDDD
DD  OOOO               Dan@feld.cvut.cz
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.