Re: FW: Ucto: chrrr

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Viktor Matys <grumpa@qwert.cz>
Date Mon, 9 Jul 2001 22:49:30 -0100

> - -----------------------------------------------------------------------
> From: Dan Ohnesorg <dan@ohnesorg.cz>

NEEEE!!! - takhle mozna vypada pohled pres uzivatelske rozhrani, ale uvnir je
rozdil asi jako mezi krystalkou a radiem (nebo jako mezi Win a Lin :o)).
Podvojne ucetnictvi je vnitrne konzistentni (narozdil od jednoducheho). Pokud
se v jednoduchem uctu chcete dostat k informacim, ktere nabizi ucto podvojne,
musite zavest ruzne pomocne evidence, ktere vam nakonec daji system daleko
slozitejsi, nez kdyz pujdete hned cestou podvojneho ucetnictvi. Vazne.:o)

> Vypada to, ze spolecenska poptavka je orientovana skutecne na to podvojne.

Ano. Pokud to nema byt system pro zauctovani 50 paragonu za rok, je podvojne
ucetnictvi nevyhnutelne.

> Ja bych to rekl takle, v male firme zadna pristupova prava nejsou potreba.
> (Krome tech globalnich k ucetnictvi jako celku).

Ehm... Navrhuji tuto definici:
Mala firma = jedna provozovna, minimalni vnitrni cleneni.
Stredni frima = vice org.jednotek v ruznych teritoriich, ale stale jeden
podnik
Velka firma = vice podniku (holdnig ap)...
Pokud mame neco vyvijet, melo by to umet zpracovat stredne velkou firmu.

> Jinak pokud to nekdo nezaznamenal, tak vysla nova verze toho ucetnictvi,
> co jsme ho chteli pocestovat, ted mi uplne vypadlo jmeno. Uz tak 14 dni se
> to sem chystam poslat.... Melo to web rozhranni.

Webove rozhrani je na h*. Behem vyplnovani jdenoho formulare s faktrurou je
treba ucinit nekolik dotazu do databaze (napr. po zadani cisla dokladu
zkonotrolovat HNED, zda neni zadavano duplicitni; po zadani cisla dodavatele
HNED zobrazit jeho nazev; po zadani cesla uctu HNED ukazat jeho nazev...).
Jojo, je to pakarna, ale to si musi kazdy rozmyslet hned na zacatku do ceho
leze.:o)))

> zdravim
> dan

zdravim Grumpa :o)

hle: http://qwert.cz/infors
diky za podporu a nadeji, ze tu linuxovy infosystem pro firmy jiz brzy  -
diky vam vsem - bude.:o)