Ucto: davkove zpracovani

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Viktor Matys <grumpa@qwert.cz>
Date Sun, 15 Jul 2001 21:06:39 -0100

Dne ne 15. červenec 2001 17:53 jste napsal(a):

> Davkovym zpracovanim se zde mysli predevsim asynchronni komunikace. Tzn.,
> ze napriklad k vytvoreni ucetnich dokladu z dokladu prvotnich nedojde
> ihned, ale az pozdeji (at uz automaticky, nebo na explicitni
> zadost). Prinosem takovehoto davkoveho zpracovani je krome snazsiho ladeni
> take moznost odlozeni provedeni teto operace pri vypadku spojeni mezi
> pobockami. Mohou se tedy vesele vydavat vydejky, faktury, pokladni doklady
> a kdoviceo jeste i v dobe, kdy je komponenta podvojneho ucetnictvi
> nedostupna.

No, to si nedovedu predstavit. Ztrata spojeni klineta s databazi je fatalni
situace, ktera znemozni praci... Leda ze by klietn pracoval zcela na slepo
(bez pristupu k ciselnikum, ap - jak by ale vytisknul fakturu bez adres
ap...?)
Pojem "Davkove zpracovani" bych spis videl v tom, ze zadany doklad (pohyb na
sklade, prijata faktura) ma dva stavy: Rozpracovana a Zauctovana. (Stavu muze
byt vice) Jde tedy o to, ze po vyplneni posledniho udaje na formulari nedojde
k okamzitemu zapracovani dokladu (nezmeni se stav na skladove polozce,
nevygeneruje se doklad do ucetnictvi...). Zapracovani dokladu a generovani
ucetniho dokladu nastane az ve chvili, kdy opravneny uzivatel o tom dokladu
rekne JO DOBRY - Enter a uz to jede.:o))
S davkami take souvisi vymena dat mezi pobockami a centralou. Tady by me
docela zajimalo, jak to probiha v praxi tam, kde uz to maji. Firma v niz jsem
pracoval nakonec zvolila reseni, ze z pobocek posilali papirove prvotni
doklady a veskere elektronicke zpracovani probihalo centralne...
To maji v pobockach vlastni databaze? Urcite jo, ale jak se zajisiti shodnost
dat v pobocce a centrale ap...? To je dulezita cast zadani pro stredni firmy.

Zdravi Grumpa :o)