Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Petr Adamek <petr.adamek@nwt.cz>
Date Mon, 16 Jul 2001 14:34:00 +0200 (CEST)

> Datovým základem by měl být návrh pana Viktora Matyse
> http://qwert.cz/infors/, který s pomocí dalších (např. Václava
> Kořánka) vše doplní. Co to přesně bude umět a jak to bude fungovat (po
> datové stránce) upřesní oni (neb tomu nerozumím :-(

Pustil jsem do tvorby analyzy a navrhu datoveho modelu podle
vcera ziskanych infromaci. Snazim se to delat v UML (pouzivam metodu
GRAPPLE) a vysledky v textove forme doplnene diagramy v UML budu prubezne
publikovat. Ocekavam pripominky, komentare i upozorneni na chyby. Taktez
je mozne, ze zvolim nespravnou terminologii, na to mne prosim take
upozornete.

Mel bych prvni upresnujici dotaz.

POkud jsem to vcera spravne pochopil, jakmile je jednou ucetni doklad
zauctovan v ucetnich knihach, nesmi se menit ani zrusit; oprava je mozna
pouze dalsim ucetnim dokladem.

Musi dojit k zauctovani prvotniho dokladu (napr. paragonu) do ucetnich
knih ihned, nebo je to mozne pozdeji ?

Muze se opravit jiz vydany prvotni doklad ? Rozlisuji samozrejme opravy
typu "je tam spatne ICO" a typu "je to za blbou cenu" ?

Jde mi o to, je-li mozna takovato sekvence stavu:

1) Bylo zahajeno vytvareni prvotniho dokladu, ma priznak
"rozpracovany". Muze se libovolne menit bez omezeni.

2) Prvotni doklad byl dokoncen, ma pridelene cislo a byl vytisten. Byla
zarazena do fronty zadost o zauctovani v ucetnich knihach a zadost o
zarazeni do evidence DPH.
Pri zmene udaju na prvotnim dokladu se musi zmenit
udaje v zadostech o zauctovani z o zarazeni do evidence DPH a musi byt
(organizacne) zajisteno nove vytisteni a likvidace stareho vytisku.

3) Doklad byl zaevidovan v evidenci DPH. Oprava je mozna pouze tehdy,
nebylo-li mezitim spocitano priznani DPH a musi se zmenit udaje v zadosti
o zauctovani v ucetnich knihach.

3) doklad byl zauctovan v ucetnich knihach, oprava prvotniho dokladu
je mozna pouze formou noveho prvotniho dokladu (dobropis apod.).

Mozna je to nesmysl, tak ocekavam pripominky ci jine navrhy.

--
Petr Adámek, vedoucí útvaru IS, NWT Computer s.r.o.
tel: +420-602-736088 +420-634-350148