Re: Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Roman <roman_o@seznam.cz>
Date Mon, 16 Jul 2001 15:47:50 +0200 (CEST)

Nemohl jsem se zucastnit sobotniho setkani, takze nevim na cem jste
 se dohodli, ale prispel bych rad svou troskou do mlyna.

Rekl bych, ze nemoznost opravit prvotni doklad, v pripade ze byl jiz
 zauctovany do ucetnich knih, se nesetka s velkym ohlasem u ucetnich
 (v praxi je to mnohdy nutne). Proc neumoznit opravovat takovyto
 doklad? Jeho nova verze se projevi ve fronte nezauctovanych dokladu
 a jeho stara verze bude v ucetnich knihach. Pri uctovani bude ucetni
 informovan o zmene a bude muset rozhodnout.
Podobne je to u evidence DPH.
Urcite bych umoznil variantu vyjmuti dokladu z ucetnich knih a DPH a
 jeho naslednou opravu.

V pripade, ze se vytvori mechanizmus pro predvyplnovani uctu (nazveme
 to predkontaci), ktery bude zavisly na kterem koliv parametru
 prvotniho dokladu (napr. firme, textu poznamky ap. ) nebude mozno
 rozlisit mezi "malou" a "velkou" opravou.

Roman O.

> [...]
> (organizacne) zajisteno nove vytisteni a likvidace stareho vytisku.
>
> 3) Doklad byl zaevidovan v evidenci DPH. Oprava je mozna pouze tehdy,
> nebylo-li mezitim spocitano priznani DPH a musi se zmenit udaje v zadosti
> o zauctovani v ucetnich knihach.
>
> 3) doklad byl zauctovan v ucetnich knihach, oprava prvotniho dokladu
> je mozna pouze formou noveho prvotniho dokladu (dobropis apod.).
>
> Mozna je to nesmysl, tak ocekavam pripominky ci jine navrhy.
>
> --
> Petr Adámek, vedoucí útvaru IS, NWT Computer s.r.o.

Tic Tac predstavuje nove originalni stranky plne soutezi o
znackove ceny Tic Tac a Ferrari - http://www.tictac.cz