Re: Ucto: JU + tisk z prohlizece

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Jan Marek <jmarek@jcu.cz>
Date Wed, 25 Apr 2001 15:34:31 +0200
User-Agent Mutt/1.3.15i

Dobry den,

On Wed, Apr 25, 2001 at 02:00:04PM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> A rozsirit SQL Ledger, aby kurzove rozdily umel? Ono se stejne uctuje
> (musi to tak byt) v Kc, takze jde pouze o to umet to z daneho kurzu
> prepocitat a treba vedet, odkud to bylo prepocitano, tedy kde je ten
> zdroj. Ale kurzovy rozdil se stejne musi zauctovat ruzne (minimalne
> v uzaverkovych operacich). Nebo jsem mimo?

Kurzovy rozdil se vlastne pripocte/odecte k castce, kterou se
plati faktura tak, aby faktura byla radne zaplacena a pritom tam
mohl vzniknout pohyb v kurzu. Uctuje se na dva ruzne ucty, podle
toho, zda jde o kurzovou ztratu nebo kurzovy zisk. Abych napsal
konkretni ucty, musel bych se kouknout do souvztaznosti...

> Mne na nem zaujalo to, ze to je prelozeno do nekolika evropskych
> jazyku a predpokladam, ze si to lidi prelozili, aby to mohli pouzivat.
> Cili ze tam je nejaka sance na flexibilitu, rozsirovani, atd, atp.
>
> Nez do toho ale investuji nejaky cas programovani, potreboval bych,
> aby nekdo znaly veci (tedy ucetnictvi) rekl, jestli je to pravda
> a co by bylo potreba udelat, aby byl nejaky rozumny zaklad, ktery je
> pro ceske podnebi pouzitelny.

No, tak dalece si zase v kramflekach jisty nejsem...

> Hmmm. Zeptam se asi blbe, ale: co je to predkontace?

Predkontace je vlastne postup, jak se ma konkretni ucetni doklad
uctovat. Uvedu priklad:
Faktura dosla za zbozi se vetsinou uctuje tak, ze:
Zaklad DPH: 131/321 (je to priklad, presne bych se musel podivat!)
DPH: 343/321 (pripadne je mozne jeste DPH rozdelit podle sazeb).
Faktura dosla za sluzby zase obvykle takto:
Zaklad DPH: 504/321
DPH: 343/321
(Ucty by mely +- sedet, jen si obcas popletu ma dati / dal:-((( )

No a je na programu, aby vzal definici predkontace a rekl: tohle
je zaklad dane, tedy se to nauctuje takto, tohle je DPH, takze se
to bude uctovat takto. V podstate i program musi vedet, co je co
(zadava se to do evidence faktur a pak se taky dela priznani DPH),
takze je treba navrnout spravne databaze, aby to slo rozlisit
(jednotlive sazby, jednotlive DPH) a pak se vlastne predkontace
chova jako filtr pres polozky, ktere tyhle udaje obsahuji pro
kazdy radek, pripadne vice radku proste vyscita a do fin. deniku
se to zapise jednim radkem pro kazdy konkretni pripad (cili jeden
radek zaklad, i kdyz se do evidence faktur musi dat radky 2-3:
jeden pro 5%, druhy pro 22%, pripadne jeste pro 0%) a pak DPH
zase jednim radkem...

Doufam, ze to neni moc zmateny... :-(

> --
>  Honza Pazdziora | adelton@fi.muni.cz | http://www.fi.muni.cz/~adelton/