Re: Novacek

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From Ondrej Koala Vacha <koala@fi.muni.cz>
Date Tue, 13 Nov 2001 13:08:15 +0100 (CET)

On Tue, 13 Nov 2001, Karel Zak wrote:

> [...]

Obecne lze rici, ze jednoduce ucetnictvi (1U) je opravdu jednodussni nez
to podvojne (2U). Kdyby se melo k necemu prirovnat, tak doklady davate do
jedne krabice na jednu hromadu. V 2U date kazdy doklad do 2 zasuvek: z
jedne sel, do druhe prisel. Je to pracnejsi, musite vedet co ktera ta
zasuvka znamena, ale pro jen trochu vetsi firmu je 1U neprehledne - proste
dokladu je moc, a vyhledat nejakou informaci typu penize na ceste z akcii
znamena projit celou hromadu. Cili z hlediska prehlednosti a zisku
informaci 2U jasne vede.

Dale jsou zde rozdily ucetni, ktere zde K. Zak zminil - pokud vystavite
falturu v 2U, jde vam do zisku, i kdyz jeste neni (a treba nikdy nebude)
zaplacena. Pote z tohoto zisku (byt zaplaceno nemate) odvedete statu dan.
V 1U vam stejny pripad jde do zisku az zaplacenim, coz ma jiste vyhody:)

Dale je bolestny prechod 1U->2U pokud mate sklad - ten musite na zacatku
zdanit.

--
Ondrej Koala Vacha

Konference o vyvoji ucetnictvi                       http://ucto.linux.cz/