RE: Novacek

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From "Václav Kořánek" <VKoranek@scorpionis.cz>
Date Tue, 13 Nov 2001 18:38:07 +0100
Disposition-Notification-To "Václav Kořánek" <VKoranek@scorpionis.cz>
Importance Normal

Takže technicky se zapisuje v
2U na MD a D
1U na "zdroj pohybu pěněz" a "typ pohybu peněz"

Závěr: Technicky stejné

> vstupuje do deniku az zaplacenim, v 2U ihned, ale toto je
> otazka obsluhy.
> V zasade ted vidim pouze celou otazku analytickych uctu. Pokud je z 2U
> vyhodite (nebo zkryjete), pak asi dostanete jakesi 1U - ale
> neni to jen
> otazka sestav.

Přesněji je to otázka jenom sestav když je vhodně nastavené účtování
(předkontace).

   text			Kč	MD	D
1. předpis faktury DZ 	100   5x	321x
			 DPH   22	343x	321x
2. platba BV		122	321x	2x

HV v 2U
k 1.		= SUMA(6x-5x)= -100
k 2.		= SUMA(6x-5x)= -100

HV (neboli správně rozdíl mezi příjmy a výdaji) v 1U (zjednodušeně)
k 1.		= SUMA(6x-5x)+SaldoDZ(321x)=
		= SUMA(0-100)+SaldoDZ(100) =
		= -100+100 = 0
k 2.		= SUMA(6x-5x)+SaldoDZ(321x)=
		= SUMA(0-100)+SaldoDZ(0) = 0
		= -100+0 = -100

Závěr: pouze jiný způsob výpočtu otázka sestavy

Pozn.:
- příklad si neklade za cíl úplnost
- pod 321x si představme závazky
- saldo = zůstatek
- DZ .. daňový základ
- DPH .. "no comment" :-)
- neříkám, že osnova pro 2U bude schodná s 1U .-)

> "jake funkce

> Prisne vzato nic... Snad nejsem sam, kdo v dokumentaci nevidi zrovna
> vrchol zajimavosti :| Proste jsem zatim nemel tu spravnou motivaci.

:-)

Nezbývá než souhlasit.

> chceš se podílet
> >

> Zatim nevim, mam jiste nejanosti kolem modelu
> sql sevrver -> xml server -> klient
> ktere se snad casem vyjasni.

V tom případě jseš zcela určitě zván a vítán na plínovaném setkání ... :-)
(v archivu bližší info, popř. na webu)