Re: Adresar - nakres v DIA

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Karel Zak <zakkr@zf.jcu.cz>
Date Thu, 15 Nov 2001 16:01:49 +0100
User-Agent Mutt/1.2.5i

On Thu, Nov 15, 2001 at 02:57:39PM +0100, Stepan Cirkl wrote:

> Priznavam, ze nemam zkusenost z vetsiho projektu a DB sem se ucil sam, tudiz
> sem se zacal ridit prvnima pripominkama co sem dostal. Jestli si myslite ze
> moje snaha podilet se na dat. modelu jej spise uvadi na zcesti, tak reknete a

 Nemyslim si to :-)

> ja toho necham. Rovnez upozornuju ze nejsem ucetni.
> K titulum, tv predstava je jedna tabulka s kombinacema pred a za jmenem nebo
> dve, jedna pred a druha za?
> Mne jako spravnejsi pride varianta dvou tabulek.

 Ano (uznavam je to smutne, ale je to tak)....

> co ma bejt v tabulce osoba_adresa?

 vazba osoba <--> adresa

 To co jsem rikal predtim zapomente :-) Ted mi doslo, ze ta vase
 default adresa byla reference do tabulky adres. To je OK.

 Stejne bych u osob ten atribut defaultni adresy nedelal, ale dal to jako
 atribut do osoba_adresa. Mozna casem prijdete na to, ze tech "priznaku"
 daneho spojeni osoba_adresa muze byt vice. Mozna nekdo prijde s
 pozadavkem, ze chce mit tri adresy a kazdou oznacit k nejakemu
 specifickemu ucelu jinak.

> A ted otazka, mam tedy pridat provazovaci tabulku mezi adresama a osobama pro
> moznost neomezeneho poctu adres u osoby? Mam defaultni adresu delat pres
> atribut v ni?

 Chcete-li, aby clovek mohl byt na vice adresach tak ano. Za techto
 predpokldau je to vazba manu-to-many (osoba muze mit vice adres a na
 jedne adrese muze byt vice lidi). Protoze tato vazba je primo
 neuskutecnitelna tak musite pouzit propojovaci tabulku. Takto je to u
 vseho.

 Obecne pokud zde budete pracovat na nejakem modelu tak bych to delal
 tak, ze vypisete vsechny pozadovane skutecnosti a mozne vazby, ktere
 se k tomu vazi a poslete to do konf. A az ve finale to kreslit.

 Je to jednoduche, staci si vzdy vzit dve veci a promyslet v jakem
 jsou vztahu. Z pocatku bych se ani nezabyval datovym typem danych
 atributu.

> Pride mi zbytecne nektere udaje mit v tabulce useru a a jeste v
> perzonalistice. Proto sem pro zavedeni provazanosti mezi databazi user  a
> perzonalistikou, perzonalistika bude ale az nekdy za dlouho.  Budem se na
> tenhle vztah ted neak zamerovat, nebo ho nechame az pride perzonalistika?

 V tabulce osob necht jsou *vsechny* osoby a jejich vsechny *spolecne*
 atributy, ktere vstupuji do systemu. Melo by byt pravidlem, ze uz nikde
 jinde v systemu nebude existovat sloupecek jako je "prijmeni" nebo "rc".

 Sub-systemy typu personalistika mohou cerpat sve infomace z teto
 tabulky a v tabulkach vlastnich tyto informace dale rozsirovat pro
 sve vlastni *specificke* potreby. Toto je obecny princip :-)

> Telefon je v podstate stejny jako ta adresa. Akorat tam neni defalutni phone.

 I telefon by mohl byt defaultni a opet by clovek mel mit vice
 telefonu, stejne tak muze byt zajimave mit nekde uvedene o jaky
 telefon se jedna (mobil, statni linka, firemni linka).

            Karel

--
 Karel Zak  <zakkr@zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/