Re: Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Libor Chocholaty <chocholaty@iol.cz>
Date Mon, 16 Jul 2001 22:23:23 +0200

"Ing. Ladislav Starý" wrote:

> [...]
>
> Pokud bude v programu zbytečně komplikované opravování dokladů, tak to
> enormě zatíží náročnost zpracování těchto dokladů.
>
> Minimálně ŕole Hlavní účetní musí mít možnost libovolný doklad kdykoliv
> opravit.
>
> To samé platí u vystavených dokladů. Samozřejmě tam, kde se těch
> faktur vystavuje velké množství zřejmě není jiná cesta, než udělat
> dobropis (vrubopis). Řada účetních z firem se však zná (pokud spolu ty firmy
> už dlouho spolupracují) a pak je pro ně jednodušší zvednout telefon a
> domluvit se na opravě faktury. Obě strany špatnou fakturu zahodí a vystaví

Souhalsim, je to tak. K uctovani jsem nacuchl, pri praci na podnikovem IS a
presne takhle to v praxi chodi.
Nevim, jestli pak ziskame nejaky certifikat od statu, ale to je jina vec. Pokud
to ma byt pouzitelny, melo by tohle fungovat.

> Ono to možná bude o tom, že v praxi se účetnictví nedělá vždy přesně podle
> toho, jak by se mělo. A mi bychom se tomuto stavu měli přiblížit, pokud
> chceme udělat systém, který se účetním bude líbit.
>
> S pozdravem
> Ladislav Starý
>
> PS:
> Protože se tu začínají množit poměrně podrobné dotazy na to, jak to má
> fungovat, navrhuji, že bych udělal pro programátory alespoň stručný úvod do
> podvojného účetnictví.

... kraceno ...

> Bohužel nemám vlastní www server, takže se hlaste, kam to mám poslat.
>
> PS2: Také chci poděkovat Danovi za fajn sobotní setkání, bylo to super.

Vseobecny souhlas, jen s tim, ze jsem nebyl u Dana opekat burty. :-)

Libor Chochoaty