Re: Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Dan Ohnesorg <dan@ohnesorg.cz>
Date 17 Jul 2001 08:54:33 +0200
Cc
User-agent Gnus/5.09 (Gnus v5.9.0) Emacs/21.0.104

Petr Adamek  <petr@nwt.cz> writes:

> Co se týče účetních firem - vzhledem k tomu, že se předpokládá nasazení
> dávkového zpracování, neměl by být problém dávku vyexportovat na disketu
> (pokud by zákazník použil k vytváření prvotních dokladů také náš systém)
> a dodat ji v elektronické podobě. Nebo je to blbost ?

Asi by to tak šlo, nenapadá mě, proč by nemělo. Aby účetní následně
poznal, která dávka to je, asi bysme měli do rozhranní zapracovat
unikátní identifikátor, zřejmě IČO (DIČ). Předpokládám, že není možné
vést na jedno IČO dvě různá účetnictví.

Takže dávka by obsahovala (mimo jiné):
IČO
kód pracoviště (pobočky) v rámci organizace
identifikaci pachatele

to celé zabalit, podepsat a zašifrovat gpg a poslat mailem. Zcela
komfortní řešení pro každého.

Zpátky může přijít kontrolní dávka hlásící utratil jsi X, na účtě máš
mít Y, zpracování dávky stálo Z.

Nicméně mám pocit, že lidé, kteří mají externi účetní spíše nosí
krabice faktur než že by něco sami evidovali.

A ještě mě napadla jedna věc. Na každý doklad bysme mohli lepit nějaký
čárový kód a podle něj pak hledat v účetnictví. Samozřejmě jako
fakultativní možnost, nebude si každý kupovat scanner. Ale aby na to
bylo místo v datovém modelu.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan@ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /