Add ucto pro Linux

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From "Tomas MACOUREK" <macourek@microware.cz>
Date Sat, 15 Dec 2001 11:37:26 +0100
Importance Normal
Organization Microware Tomas Macourek

Dobry den,

Na projekt jsem narazil zcela nahodne a jsem nadsen ze se "konecne" v
tomto smeru něco deje. Nic méně vznesl bych i z vlastní praxe několik
navrhu. (Omlouvam se pokud to bylo diskutovano na setkani nebo nekde
jinde)

1. Pokud jde o to "v cem" to napsat, to nebudu komentovat a uvidime nic
meme jsem skalopevne presvedcen, ze by aplikace mela bezet tak aby
umoznovala pristup prostrednictvim "tenkeho klienta" tedy prohlizecem.
Dle nasich zkusenosti s distribuci a spravou informacnich systemu a
napr. prodejem IS Info Office je zakladnim problemem a kamenem urazu
instalace na jednotlive pracovni stanici. SQL server nebo zde napr mdb
databaze :o( zcela minimalne, stejne tak "server" nebo jak rikat obcas
tem "strojum" na kterych jsou ulozena data. Jelikoz ceny HW je dnes vemi
nizko pral bych se za konstrukci -> data spolu s aplikaci na serveru s
pristupnem třeba i z webu prostrednictvim prohlizece a samo ssl. To samo
osobe, pokud bude pouzita vhodna technologie a sw (třeba MySQL, PHP,
JAVA) ve vhodnem pomeru, umozni aby i jednoclenna ucetni firma
provozovala systém na jedne masine, a vetsi firma s pobockami nemusela
slozite replikovat data atd. Vymena dokumentu v XML, homenaking a pod do
predpokladam jako samozrejmost.

Sam jsem před casem zacal na necem podobnem pracovat, ale z duvodu
nedostatku nadsencu jsem to odlozil. Mam k dispozici i pomerne kvalitni
know how autoru jiz existujiciho IS (na Foxce), kteří by na něco cojsem
vyse strucne popsal radi prevedli sve klenty a na oplatku by plne
podporili co do znalosti a zkusenosti vyvoj zminene aplikace vc.
Poskytnuti funkcnich casti programu k prenosu do napr.PHP.

2. Jak plyne z bodu 1. mnou navrhovane reseni prinasi (vedle spousty
problemu při vyvoji) i několik neodiskutovatelnych vyhod.

A) dost nezavisle na platforme na strane serveru i stanice (vše
zminovane bezi na Win i Linux)
B) Aplikace muze byt hostovana na serveru pro vyuziti uzivateli napr. V
ramci budovy nebo site
C) Nulove nebo alespon bezmala, starosti s kompatibilitou.
D) centralizovana sprava, zalovani atd.....

Nevim ja se k tomu postavi ctene jiz zde existujici kolegium, když jsem
prisel se svymi navrhy do rozbehnuteho projektu. Rad však o tom
podiskutuji a pripadni zajemci o "me" pojeti necht projevi zajem :o),
nebo ze bych se pripojil k nekomu, kdo me presvedci?

Diky za Vasi pozornost

Tomas Macourek
macourek@microware.cz
0602-305555