účetnictví

To macourek@microware.cz
From Juraj Vaclavik <vaclavik@skoda-ujp.cz>
Date Thu, 11 Apr 2002 11:31:18 +0200
Cc ucto-dev-l@pinknet.cz
Organization =?iso8859-2?q?=A9KODA-=DAJP?=, Praha - Zbraslav, a.s.

Dobrý den,

sleduji konferenci o účetnictví. Vzhledem k našim potřebám jsem začal
pracovat se svým spolupracovníkem na vývoji IS založeném na základě
internetového prohlížeče (libovolné platformy klientů, řada věcí se na
prohlížeči může nechat, relativní jednoduchost atd.). Na serverové straně je
postgresql a apache s php.

V poslední době jsem se sice dověděl o projektu tdf.cz, zatím s ním však
nepočítám, protože chci využít maximální univerzálnosti webového klienta.

Je pravda, že máme zatím dost zádrhelů (uživatelské přítulnosti), ale jeví se
mi to jako vhodná platforma pro obecná řešení a myslím, že i minimálně
řadu výhrad lze řešit i v rámci uživatelského rozhraní webového prohlížeče -
generovaných html stránek.

Tento projekt je sice v poměrně raném stádiu, ale například jsem v něm udělal
svoje loňské účetnictví... a postupně jej podle zadání doplňujeme. V příloze
Vám zasílám pro představu jakousi původní verzi systému. Neručím zrovna za
její funkčnost, protože jsem to jenom stáhnul ze serveru a některé věci
raději vyházel (učíme se za pochodu - vím, že nás již čekají i předělávky),
ale získáte alespoň představu o tomto našem projektu. Ten již dnes vypadá
trochu jinak, doplňujeme další věci, takže chceme pokrýt takové oblasti jako
tvorbu a oběh dokumentů, účetnictví a další záležitosti. Oproti zasílané
verzi dnes již řešíme zamykání vět, vytváříme strom dokumentace a začínáme
zakládat dokumenty a řešíme účetní výkazy se zřetelem k DPH.

Pokud by to pro Vás bylo zajímavé, dejte vědět.

Zdravím

Juraj Václavík