Re: Adresar - nakres v DIA

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Stepan Cirkl <cirkl@cc-ultd.cz>
Date Thu, 15 Nov 2001 14:57:39 +0100
Organization CC unLimited

>  Snizovat orientaci koho? Cesky necht je GUI, ale interne bych to nechal
>  v Eng.
napriklad moji, nevim jak dobre se budu orientovat v tabulkach s eng nazvy,
kor v oblasti kde eng neznam (ucto). Rovnez si nejsem jist zda zvolim spravne
preklady do eng. Ale dobra, pokusim se o to, jen mi pak nekamenujte za spatne
nazvany sloupce/tabulku.

>  Nemuselo? To tam byt nema! Proboha jak budeta v takovem datovem modelu
>  udrzovat integritu dat? Vykaslete se na rychlost k cemu vam bude
>  rychlost kdyz vase data budou jeden velkej gulas.
Ja sem  s vami, ale z druhe strany se do mne u prvniho navrhu pustitli na IRC
ze to bude moc pomali, ze budou muset selektovat ze ctyr tabulek aby dostali
tak elementrni udaj jako adresa a ze to bude pomale. Uz jednou sem to
vyrazneji predelaval ve strukture a nearad bych to delal znova.
Takze ve vysledku se bude delat maximalni normalizace. Doufam ze nikdo neni
proti.

Priznavam, ze nemam zkusenost z vetsiho projektu a DB sem se ucil sam, tudiz
sem se zacal ridit prvnima pripominkama co sem dostal. Jestli si myslite ze
moje snaha podilet se na dat. modelu jej spise uvadi na zcesti, tak reknete a
ja toho necham. Rovnez upozornuju ze nejsem ucetni.

>  To je pravda, ale bylo by dobre na to pamatovat a nekam si napsat
>  "tabulku men napojit na staty".

Navrh zni na vyvtovreni jakho base modulu (pripadne misc), kam by se davaly
veci, jenz vyuziva vic modulu a do zadneho primo nepatri. V base by byla
naprikladDB useru, v misc meny. Je s timto souhlas?

K titulum, tv predstava je jedna tabulka s kombinacema pred a za jmenem nebo
dve, jedna pred a druha za?
Mne jako spravnejsi pride varianta dvou tabulek.

>  S tou defaultni adresou si nejsem jist. Protoze to muze byt problem
>  ve stylu "co bylo drive -- vajicko nebo slepice?". Abych to vysvetli
>  tak napr. PostgreSQL kontroluje referencni integritu pred vlovenim
>  dat do tabulky. Pokud tabulka osoba_adresa ma vazbu na tabulku osob
>  a osoba ma zpetne vazbu na osoba_adresa tak tam toho cloveka
>  nevlozite. Resil bych to tak, ze v tabulce osoba_adresa by byla
>  znacka, ze je to primarni adresa.

co ma bejt v tabulce osoba_adresa?

Mam tabulku Adr_Adresa. Tam su adresy. Adresy patri lidem a/nebo subjektum.
Muzu mit adresu u subjektu a nemit u nej lidi, proto i ten vztah adresa -
subjekt. Mimo jine to umozni rychlejsi vyhledavani adres daneho subjektu.
Subjekt ma neake vychozi adresu pro dodani, neakou adresu sidla.. ty sou
delane jako odkaz do tabulky adres.

Lidi patri k subjektu. Lidi maji adresu/adresy. Predpokladam ze kazdej ma
jednu preferovanou adresu. Adresy sou v Adr_Adresy. Pridame tabulku
osoba_adresa (?), ktera vytvori provazanost mezi osoubou a adresamy. K jedne
adrese v Adr_Adresa muze bejt pres osoba_adres prirazeno vice osob. Souhals?
Tak a ted je na rade preferovana adresa. bud ji muzu resit odkazem z tabulky
Adr_Osoba do adr_adresa a nebo pomoci atributu v osoba_adresa. V Adr_Adresa
bejt nemuze, protoze k jedne adrese muze bejt vice lidi a pak nepoznam pro
koho je ta adresa preferovana. Nevyhoda urceni preferovane adresy v
adrea_osoba pomoci atributu je v tom, ze pri hledani defoultni adresy musim
provchazet o jednu tab. vice, vyhodou je moznost pouzit tento atribut pro
dalsi rozliseni adres. Pak ale musime osetrit situaci, kdy jedna adresa je
vice definovanych typu.
Ja jsem zvolil urceni typu pomoci odkazu a jeste omezil prirazdneni adres na
dve adresy na osobu. Nevim v kolika pripadech ma clovek u jedne firmy vice
nez dve adresy...

A ted otazka, mam tedy pridat provazovaci tabulku mezi adresama a osobama pro
moznost neomezeneho poctu adres u osoby? Mam defaultni adresu delat pres
atribut v ni?

To sem uz uznal.

Tabulka useru interniho systemu bude v Base modulu a eshop at si to resi sam
s vazbou na adresar.

Pride mi zbytecne nektere udaje mit v tabulce useru a a jeste v
perzonalistice. Proto sem pro zavedeni provazanosti mezi databazi user  a
perzonalistikou, perzonalistika bude ale az nekdy za dlouho.  Budem se na
tenhle vztah ted neak zamerovat, nebo ho nechame az pride perzonalistika?

Telefon je v podstate stejny jako ta adresa. Akorat tam neni defalutni phone.

--
Stepan Cirkl
CC unLimited