RE: Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From "Václav Kořánek" <work.VKoranek@scorpionis.cz>
Date Tue, 17 Jul 2001 08:25:11 +0200
Disposition-notification-to "Václav Kořánek"<work.VKoranek@scorpionis.cz>
Importance Normal

Mj. proto tu jsme :-)

> 	Vůbec nechápu, proč se řeší, jaké náležitosti má mít faktura,
> když toto je už vyřešeno jinde.Vemte si např. fakturu z programu Účto
> 2001-Tichý a spol.a jednoduše ji obtáhněte.
> Podle mého je na ní vše, co my účetní potřebujeme, vyhovuje
> podnikatelům a zavedené praxi (důležité údaje jsou viditelně na
> místech, kde jsme zvyklí je hledat-když jsou tyto informace jinde, je
> to chaos a zdržuje to).

Musím trochu odporovat,každý je zvyklý je mít jinde :-)
(I když hlavička dokladu většinou bývá nahoře :-) )

> [...]
> ale potom už opravdu musím opravovat dalším dokladem. Účetnictví je
> otázka informací a ty nikdy nejsou konečné.
> Podle zákona o účetnictví skutečně opravy lze provádět jen dalšími
> doklady. Z praxe vím, že pokud některý tvůrce programu takto striktně
> dodržoval zákon a program tomu přizpůsobil, účetní se od něho
> odvrátily. A nakonec musel ustoupit trhu a opravy povolit, jinak
> neuspěl. Je to typický příklad toho, jak je zákon v praxi
> nepoužitelný, pokud se aplikuje zcela přesně tak, jak je napsán.
> Je to zajímavý námět pro návrh novely zákona o účetnictví.

Pokud na IS (informačním systému) pracuje více než jeden tak je nezbytné.
:-)

Nicméně aby byly uspokojené obě skupiny uživatelů (pořádných i lenivých
:-) )

Pakliže se budu držet terminologie :-) :

1, rozpracovaný
2, dokončený
3, uzávěrka

Myslím, že není takový problém přístupovými právy ošetřit povolení změn
nejen ve "správném" směru tj. 1->3 ale i 3->1

A všichni budou spokojeni. :-)

> 	Ještě připomínku k měsíčním uzávěrkám. Bylo by lepší dát
> možnost volby, zda ano či ne. Aby se výkazy daly sjíždět za jakékoliv
> období i bez uzávěrky.

O tom nic nevím :-)

> 	Manžel už mě honí, protože má hlad, tak zase někdy příště.
> Očekávám ukamenování vašimi názory a už se na ně těším.

Kdo je bez viny hoď kamenem....