Re: Ucto: Analyza: Prvotni a ucetni doklady

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From "Ing. Vlastimil Pospichal" <vpospichal@centrum.cz>
Date Tue, 17 Jul 2001 11:15:59 +0200

Dobry den,

rad bych, aby se take nezapomnelo na pripad, kdy jedina ucetni
zpracovava ucetnictvi na jednom pocitaci pro vice firem. Takovych
pripadu je IMHO stale dost. Pokud by tento stav mel byt rozsiren, pripoji se
pres SSH dalsi terminal, ale stale se bude zpracovavat na jedinem stroji,
ze ktereho se rozvojem ucetni firmy muze stat dedikovany server - i kdyz
to v pripade Linuxu neni nutne. Porad to vsak bude stejny OS a stejny
ucetni program.

Uvital bych program, ktery bude pracovat v konzolovem prostredi a
nebude prilis narocny na hardware. Mys jako periferni zarizeni povazuji
pro ucetni jako nevhodnou. Velice bych uvital moznost napr. v prubehu
porizovani dokladu si vyjet sestavu nebo poridit jiny doklad (v prubehu
vyplnovani prikazu k uhrade prijde klient a neco si chce koupit) apod.
Vse ovladatelne (mimo menu) napr. pres funkcni klavesy F1-F12, na ktere
si ucetni velice rychle zvykaji.

Mozna jsem zasel az prilis do technickych detailu, ale zacinam mit pocit,
ze debata zacina prilis brzy prechazet do hi-tech reseni rozsahlych
podnikovych siti. Chci vyuzit nativnich schopnosti Linuxu. Graficke prvky
mne nezajimaji, zajima mne rychla a snadna ovladatelnost z klavesnice
tak, aby se ucetni mohla koukat do prvotnich dokladu a ne na obrazovku

Pokud jsem vedle, rad bych, aby mi to nekdo rekl. Mam o zpracovani
ucetnictvi sve predstavy (viz vyse) a pokud jsem uplne mimo puvodni
zamer, zalozim svou vlastni konferenci na presne takove ucetnictvi, jake
jsem nastinil. Takove, jake potrebuji.

> Co se týče účetních firem - vzhledem k tomu, že se předpokládá nasazení
> dávkového zpracování, neměl by být problém dávku vyexportovat na disketu
> (pokud by zákazník použil k vytváření prvotních dokladů také náš systém)
> a dodat ji v elektronické podobě. Nebo je to blbost ?

S pozdravem

Ing. Vlastimil Pospichal
mailto:vpospichal@centrum.cz
http://www.hoteldrnholec.cz
http://pospichal.hyperlink.cz

Proc kupovat MS Windows, kdyz existuji skutecne operacni systemy?