Setkání majitelů automobilů Škoda v Mělníku v červnu roku 2000

Jako tradičně tak i letos se konalo setkání majitelů vozů Škoda coupé a cabrio v Mělníku. I když sraz není podle názvu určen pro jiné verze karoserií, tvořili podle mě alespoň 1/4 všech aut v kempu. A bylo se skutečně na co koukat. Převážnou většinu tvořili staré Felicie a Octavie, ale ty na snímcích neuvidíte, protože jich bylo opravdu hodně a můj film měl jen konečně množství políček.

Letos byla stejně jako v předchozích letech rekordní účast. Podle pořadatelů se sjelo asi 540 registrovaných účastníků. Kemp byl narvaný úplně k prasknutí a v okolí stála přinejmenším ještě stovka aut, které se do kempu nevešly a další stovka aut návštevníků. Kromě Čechů se zúčastnilo také několik aut z Německa, Dánska a Maďarska. Jiných značek jsem si nevšiml, ale nepopírám, že tam byly.

Přijel jsem něco kolem půl desáté a zdálo se mi, že je tam docela dost lidí. O asi hodinu později jsem pochopil, co to znamená hodně lidí, protože teď teprve se přivalila hlavní vlna návštěvníků. A s přibývajícím časem jich bylo čím dál více.

V půl třetí začala slavnostní jízda městem a po jejím ukončení jsem se s celým srazem asi ve 4 hodiny rozloučil.

Počasí po ránu bylo takové neutrální, ani teplo, ale zase ani zima, s postupujícími hodinami začala svítit sluníčka a kolem čtyř hodin se spustit drobounký déšť.

Vstupné do areálu bylo 30,-Kč. V areálu kempu je restaurace s relativně slušnými cenami, hned za plotem jsou ale další dvě s cenami ještě lepšími. Uvnitř kempu je rovněž umyvárna a záchody, takže této akce nejde opravdu nic vytknout.


Fotky:

Fotky jsou tentokrát udělány mojí zrcadlovkou. Jestli nevíte, proč to zdůrazňuji, tak se podívejte na fotky ze srazu autobusů RTO a přečtěte si, proč vypadají tak strašně.

Kliknutím na obrázek se Vám objeví větší. A zde je index všech fotek.

náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 31KB Přední část z 1000MB, zadní z 110R, kapota nevím z čeho (1000MB to není. protože chybí prolis uprostřed). Pěkně dodělané světlomety.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 35KB Ani nevím, co to mělo za motor. Majitel se kolem zrovna nepohyboval.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 34KB Většina majitelů byly nadšenci a tak vidět úplně čisté auto i v motorovém prostoru, navíc s pochromovanými častmí, nebylo vůbec nic mimořádného.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 33KB Velice pěkně zachovalá 1202STW. Majitelé byli 2 mladí kluci, kteří už to tak koupili a nic s tím myslím nedělali. Pochvalovali si obrovský prostor za predníma sedačkama, kde se můžou v pohodě vyspat. Vůbec s sebou nevozí stan. Nepotřebují ho. Měli tam rozhozené normální peřiny :-)
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 33KB Pohled do motorového prostoru. Předchozí majitel si s tím zřejmě dost vyhrál, teď to žije z toho, co na tom udělal.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 38KB Další 1202STW. Tentokrát již majitele, který ho celý dal dohromady a věděl o tom podle mě opravdu dost. Pěkně zrenovované.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 37KB Další "svařenina" 1000MB a 110R. Navíc, jak podotkl někdo, kde nebyl líný se ohnout pod auto, to má nápravy z Š120 :-)
Vzadu na snímku uprostřed je vidět ještě jednou 1202STW.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 34KB Pěkně udělaná 110R. Nejsem si jistý, jestli to byla zrovna tahle, ale neměla zadní zadní sedačky a na desce oddělujíci prostor pro cestující a motor byly výkonné reproduktory. Kravál to dělalo slušný :-)
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 35KB Jediná 1000MBX na srazu. Pěkně zrestaurovná, jediná výtka směřuje k diskům. Když už je majitel stříkal na červeno, tak z nich také mohl sundat vlastní pneumatiky. Takhle měl z půlky červené i gumy.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 38KB Podle mě nejhezčí 1000MB na srazu.
Barva: zelená Audi
Jinak elektronová kola, anatomické sedačky, samonavíjecí pásy, autorádio, reprosoustava, ...

Vzadu na snímku je ještě jednou vidět 1202STW člověka, co si ho složil sám.

náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 38KB Pohled zezadu. Vypadá to jako originální 1000MB. Ten člověk v tom tmavším tričku je majitel. Byl hrozně ochotný, stále odpovídal na něčí otázky. Jak se přiznal, má doma ještě asi 7 dalších eMBéček a jiných aut.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 27KB Pohled dovnitř auta. Jak se majitel vyjádřil, jeho cílem bylo zachovat vzhled co nejvíce originální.
náhled: JPG, 9KB; obrázek: JPG, 37KB A tady se skrývá to zvíře. Motor z Favorita a 5ti stupňová převodovka. Jestli si někdo až doteď myslel, že Favorit má slabý motor, tak tohle auto ho přesvědčí o opaku. Protože je eMBéčko lehčí, má jiný aerodynamický tvar a jiné převody v převodovce, dokáže tenhle motor roztlačit auto někam k 200km/h!!! Přesně to majitel neví, neb tachometr v 1000MB je jen do 150 :-), ale Policie při jedné jeho honičce s jiným autem údajně naměřila 180km/h. Podle majitele jsou v kopci "na útok nepřipravené Felicie" bez šancí :-)
Vlevo je přídavná vrtule na chlazení. Spíná se ale až od určité teploty.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 34KB Další 1202STW. Na dveřích je nápis něco jako "Historic Team Vltava", pokud si to pamatuji dobře. Uvnitř je to dost vybraný, ale zvenku na první pohled upoutají obrovské disky a pneumatiky. Na otázku, jestli to má i původní motor, se majitelé jen usmáli a řekli, že takhle kompletně i s těma kolama to už vyjelo z fabriky ...
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 34KB Další sportovně upravená 1000MB. Nic bližšího nevím, v blízkosti auta se nikdo nezdržoval.
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 35KB Rovněž pěkně udělaná 1000MB s úpravami.
náhled: JPG, 9KB; obrázek: JPG, 41KB Podle mě druhé nejhezčí eMBéčko na srazu. Opět kompletní renovace, pěkná barva, kompletně udělaný interiér.
náhled: JPG, 10KB; obrázek: JPG, 45KB ... a pohled do motorového prostoru. Co to je za motor, to nevím.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 28KB Kompletně udělaný interiér. Čalounění je poměrně solidní, pěkné je, že polstrování dveří není placaté (viz černá koženka na dveřích). Naproti tomu přístrojová deska z Favorita nebo z čeho, působí ve víceméně kulatém eMBéčku poněkud rušivě.
náhled: JPG, 9KB; obrázek: JPG, 39KB U téhle 1202STW se zastavil snad úplně každý, kdo šel okolo. Kompletní renovace, elektronové disky, malba na kapotě (air-brush), tmavá skla, ... Určitě by měli lidé spoustu otázek, ale i když jsem šel kolem několikrát, majitele jsem nepotkal. Zřejmě si prohlížel ostatní auta.
náhled: JPG, 9KB; obrázek: JPG, 32KB Ze všech stran prostě dokonalé.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 34KB Jediná Škoda 1101 na srazu. Majitel ji má poměrně krátkou dobu, takže na ni ještě nic většího nestihl udělat, ale v plánu to rozhodně je. Auto má čersvou STK (bez problemů). Jezdí to 70km/h, spotřeba 10litrů/100km. Jestli jsem to pochopil dobře, tak to jezdí i na plyn s průměrnou spotřebou 5,5litru/100km.
Ta černá čára před předními dveřmi je větrání prostoru pro cestující. Prostě jsou to taková dvířka, která když otevřete (na snímku jsou otevřená), tak je tam taková docela slušná díra směrem k přední sedačce :-)
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 33KB Jediná Škoda 1201 na srazu. Majitel, jak se dá poznat dle SPZ, je nějaký Němec. Také jsem ho u auta neviděl, určitě bych měl pár otázek. V autě byla sposta náhradních dílů (normálně by auto přes okýnka byla průhledné, ale protože v tomto případě je až po střechu zarovnané nějakými plechy, tak není).
náhled: JPG, 8KB; obrázek: JPG, 34KB Tahle Š130 nebo co to je, stála už před branou kempu. Byla v ní instalována nějaká zvuková aparatura, na kterou to také dělalo reklamu. Mě ale píše zaujaly ty pružiny a disky. Takhle z boku to není moc vidět, ale při pohledu zepředu vybočují kola dost mimo karosérii. Navíc díky použitým pružinám sedí celé auto poněkud výše.
náhled: JPG, 7KB; obrázek: JPG, 30KB Tohle už sice Škodovka není (jistě jste poznali Hondu CRX), ale všimněte si celkové geometrie auta. Neskutečně široké gumy, auto velice nízké a široké a posez řidiče těsně nad silnicí. Celé to působí dojmem, že tohle auto se jen tak nenakloní a nepřevrátí. Možná taková malá příprava na Formuli :-)

A to je vše, přátelé. Můžete se vrátit na hlavní stránku.


Naposled upravováno: 29.června 2000
Tato stránka se nachází na http://dali.feld.cvut.cz/~xkumpera/Skoda706RTO/melnik2000_cz.html
Autor: Lukáš Kumpera (xkumpera@dali.feld.cvut.cz)