Setkání majitelů automobilů Škoda v Mělníku v červnu roku 2000
Jako tradičně tak i letos se konalo setkání majitelů vozů Škoda coupé a
cabrio v Mělníku. I když sraz není podle názvu určen pro jiné verze
karoserií, tvořili podle mě alespoň 1/4 všech aut v kempu. A bylo se skutečně na
co koukat. Převážnou většinu tvořili staré Felicie a Octavie, ale ty na
snímcích neuvidíte, protože jich bylo opravdu hodně a můj film měl jen
konečně množství políček.
Letos byla stejně jako v předchozích letech rekordní účast. Podle
pořadatelů se sjelo asi 540 registrovaných účastníků. Kemp byl narvaný
úplně k prasknutí a v okolí stála přinejmenším ještě stovka aut, které
se do kempu nevešly a další stovka aut návštevníků. Kromě Čechů se
zúčastnilo také několik aut z Německa, Dánska a Maďarska. Jiných značek
jsem si nevšiml, ale nepopírám, že tam byly.
Přijel jsem něco kolem půl desáté a zdálo se mi, že je tam docela
dost lidí. O asi hodinu později jsem pochopil, co to znamená hodně
lidí, protože teď teprve se přivalila hlavní vlna návštěvníků. A s
přibývajícím časem jich bylo čím dál více.
V půl třetí začala slavnostní jízda městem a po jejím ukončení jsem se s
celým srazem asi ve 4 hodiny rozloučil.
Počasí po ránu bylo takové neutrální, ani teplo, ale zase ani zima,
s postupujícími hodinami začala svítit sluníčka a kolem čtyř hodin se
spustit drobounký déšť.
Vstupné do areálu bylo 30,-Kč. V areálu kempu je restaurace s
relativně slušnými cenami, hned za plotem jsou ale další dvě s cenami
ještě lepšími. Uvnitř kempu je rovněž umyvárna a záchody, takže této
akce nejde opravdu nic vytknout.
Fotky:
Fotky jsou tentokrát udělány mojí zrcadlovkou. Jestli nevíte, proč to
zdůrazňuji, tak se podívejte na fotky ze srazu autobusů RTO a přečtěte si, proč
vypadají tak strašně.
Kliknutím na obrázek se Vám objeví větší. A zde je index všech fotek.
|
Přední část z 1000MB, zadní z 110R, kapota nevím z čeho (1000MB to není.
protože chybí prolis uprostřed). Pěkně dodělané světlomety.
|
|
Ani nevím, co to mělo za motor. Majitel se kolem zrovna nepohyboval.
|
|
Většina majitelů byly nadšenci a tak vidět úplně čisté auto i v
motorovém prostoru, navíc s pochromovanými častmí, nebylo vůbec nic
mimořádného.
|
|
Velice pěkně zachovalá 1202STW. Majitelé byli 2 mladí kluci, kteří už to
tak koupili a nic s tím myslím nedělali. Pochvalovali si obrovský
prostor za predníma sedačkama, kde se můžou v pohodě vyspat. Vůbec s
sebou nevozí stan. Nepotřebují ho. Měli tam rozhozené normální
peřiny :-)
|
|
Pohled do motorového prostoru. Předchozí majitel si s tím zřejmě dost
vyhrál, teď to žije z toho, co na tom udělal.
|
|
Další 1202STW. Tentokrát již majitele, který ho celý dal dohromady a
věděl o tom podle mě opravdu dost. Pěkně zrenovované.
|
|
Další "svařenina" 1000MB a 110R. Navíc, jak podotkl někdo, kde nebyl
líný se ohnout pod auto, to má nápravy z Š120 :-)
Vzadu na snímku uprostřed je vidět ještě jednou 1202STW.
|
|
Pěkně udělaná 110R. Nejsem si jistý, jestli to byla zrovna tahle, ale
neměla zadní zadní sedačky a na desce oddělujíci prostor pro cestující a
motor byly výkonné reproduktory. Kravál to dělalo slušný :-)
|
|
Jediná 1000MBX na srazu. Pěkně zrestaurovná, jediná výtka směřuje k
diskům. Když už je majitel stříkal na červeno, tak z nich také mohl
sundat vlastní pneumatiky. Takhle měl z půlky červené i gumy.
|
|
Podle mě nejhezčí 1000MB na srazu.
Barva: zelená Audi
Jinak elektronová kola, anatomické sedačky, samonavíjecí pásy,
autorádio, reprosoustava, ...
Vzadu na snímku je ještě jednou vidět 1202STW člověka, co si ho
složil sám.
|
|
Pohled zezadu. Vypadá to jako originální 1000MB. Ten člověk v tom
tmavším tričku je majitel. Byl hrozně ochotný, stále odpovídal na něčí
otázky. Jak se přiznal, má doma ještě asi 7 dalších eMBéček a jiných
aut.
|
|
Pohled dovnitř auta. Jak se majitel vyjádřil, jeho cílem bylo zachovat
vzhled co nejvíce originální.
|
|
A tady se skrývá to zvíře. Motor z Favorita a 5ti stupňová převodovka.
Jestli si někdo až doteď myslel, že Favorit má slabý motor, tak tohle
auto ho přesvědčí o opaku. Protože je eMBéčko lehčí, má jiný
aerodynamický tvar a jiné převody v převodovce, dokáže tenhle motor
roztlačit auto někam k 200km/h!!! Přesně to majitel neví, neb tachometr v
1000MB je jen do 150 :-), ale Policie při jedné jeho honičce s jiným
autem údajně naměřila 180km/h. Podle majitele jsou v kopci "na útok
nepřipravené Felicie" bez šancí :-)
Vlevo je přídavná vrtule na chlazení. Spíná se ale až od určité
teploty.
|
|
Další 1202STW. Na dveřích je nápis něco jako "Historic Team Vltava",
pokud si to pamatuji dobře. Uvnitř je to dost vybraný, ale zvenku na
první pohled upoutají obrovské disky a pneumatiky. Na otázku, jestli to
má i původní motor, se majitelé jen usmáli a řekli, že takhle kompletně
i s těma kolama to už vyjelo z fabriky ...
|
|
Další sportovně upravená 1000MB. Nic bližšího nevím, v blízkosti auta se
nikdo nezdržoval.
|
|
Rovněž pěkně udělaná 1000MB s úpravami.
|
|
Podle mě druhé nejhezčí eMBéčko na srazu. Opět kompletní renovace, pěkná
barva, kompletně udělaný interiér.
|
|
... a pohled do motorového prostoru. Co to je za motor, to nevím.
|
|
Kompletně udělaný interiér. Čalounění je poměrně solidní, pěkné je, že
polstrování dveří není placaté (viz černá koženka na dveřích).
Naproti tomu přístrojová deska z Favorita nebo z čeho, působí ve víceméně
kulatém eMBéčku poněkud rušivě.
|
|
U téhle 1202STW se zastavil snad úplně každý, kdo šel okolo. Kompletní
renovace, elektronové disky, malba na kapotě (air-brush), tmavá skla,
... Určitě by měli lidé spoustu otázek, ale i když jsem šel kolem
několikrát, majitele jsem nepotkal. Zřejmě si prohlížel ostatní auta.
|
|
Ze všech stran prostě dokonalé.
|
|
Jediná Škoda 1101 na srazu. Majitel ji má poměrně krátkou dobu, takže na
ni ještě nic většího nestihl udělat, ale v plánu to rozhodně je. Auto má
čersvou STK (bez problemů). Jezdí to 70km/h, spotřeba 10litrů/100km.
Jestli jsem to pochopil dobře, tak to jezdí i na plyn s průměrnou
spotřebou 5,5litru/100km.
Ta černá čára před předními dveřmi je větrání prostoru pro
cestující. Prostě jsou to taková dvířka, která když otevřete (na snímku
jsou otevřená), tak je tam taková docela slušná díra směrem k přední
sedačce :-)
|
|
Jediná Škoda 1201 na srazu. Majitel, jak se dá poznat dle SPZ, je
nějaký Němec. Také jsem ho u auta neviděl, určitě bych měl pár otázek. V
autě byla sposta náhradních dílů (normálně by auto přes okýnka byla
průhledné, ale protože v tomto případě je až po střechu zarovnané
nějakými plechy, tak není).
|
|
Tahle Š130 nebo co to je, stála už před branou kempu. Byla v ní
instalována nějaká zvuková aparatura, na kterou to také dělalo reklamu.
Mě ale píše zaujaly ty pružiny a disky. Takhle z boku to není moc vidět,
ale při pohledu zepředu vybočují kola dost mimo karosérii. Navíc díky
použitým pružinám sedí celé auto poněkud výše.
|
|
Tohle už sice Škodovka není (jistě jste poznali Hondu CRX), ale všimněte
si celkové geometrie auta. Neskutečně široké gumy, auto velice nízké a
široké a posez řidiče těsně nad silnicí. Celé to působí dojmem, že tohle
auto se jen tak nenakloní a nepřevrátí. Možná taková malá příprava na
Formuli :-)
|