Re: Ucto: JU + tisk z prohlizece

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Jan Marek <jmarek@jcu.cz>
Date Wed, 25 Apr 2001 13:46:07 +0200
User-Agent Mutt/1.3.15i

Dobry den,

On Wed, Apr 25, 2001 at 01:01:07PM +0200, Honza Pazdziora wrote:

> Mimochodem, dival jste se na http://www.sql-ledger.org/? Je to PU
> v Perlu nad Postgresem, cili asi trosku nekde jinde, ale protoze jste
> udelal takovy kus prace na tom JU, tak byste treba byl schopen
> s nadhledem rict, jestli ma cenu lokalizovat ten SQl Ledger na ceske
> podminky nebo ne. Nebo se treba snazit o nejakou konvergenci Vaseho
> JU k tomuto (kdosi v linuxove konferenci psal, ze JU se da vest
> i v PU, s vhodnou parametrizaci).

Ten v te linuxove konfere jsem byl ja :-)
Takhle to konkretne realizuje Abra Gold. Je ale treba dodat, ze
se k tomu musi dopsat jine formulare, ktere pak realizuji tisk
ruznych vykazu (ty se mezi podvojnym a jednoduchym ucetnictvim
lisi).

Na ten SQL Ledger jsem se dival a zatim si lokalizaci tak trosku neumim
predstavit (coz ovsem neznamena, ze by to neslo). Priznam se, ze
ac v ucetnictvi obcas pomaham kamaradovi, tak jsem v nem samouk
amater :-)

Kdyz jsem o ucetnictvi premyslel, tak me napadla takova kacirska
myslenka: Zkusit se velmi inspirovat (nechci napsat primo
oprasknout to) Abrou. Myslim, ze je napsana pomerne dobre. Zrejme
by alespon dost pomohlo prevzeti (s mirnou upravou, maji tam
nektere nekonzistence) databazove struktury.

Dale se mi tam libi nekolik zasad a funkci:
1) Prednostne delat upravy ve zdrojovych dokladech misto primeho
zasahovani do financniho deniku v PU
2) Sklad se zde vede "davkove". Co to znamena: Jednou za cas
(volitelne) se udela tzv. "absolutni zapis", ktery uzavre pohyby
k urcitemu zvolenemu datu a vsechny doklady, u kterych ma
uzavrene ceny (umi totiz i vyskladnovat zbozi "pred" jeho
prijetim, tedy takove, ktere uz chceme prodat a jeste jsme na nej
nedostali fakturu apod.) hromadne nahrnout do ucetnictvi pomoci
predkontaci
3) Funkce "Zadosti k zauctovani": sem se nahrnou vsechny doklady,
ktere maji neuplne nebo zadne predkontace a je mozno je zauctovat
rucne. Vzhledem k pomerne propracovanemu systemu predkontaci je
ovsem takovych zadosti minimum.
4) A konecne predkontace. Zde se vytvareji predkontace ke kazdemu
typu dokladu zvlast vc. defaultni predkontace. Jak pisu o kousek
vyse: pokud se predkontace udelaji dobre, tak to v podstate
uctuje samo :-)

BTW: kdyz pisu o Abre, uvedomil jsem si jeste u SQL Ledger-u:
Nevsiml jsem si, ze by pocital s nejakymi kurzovymi pohyby, coz
by u nas mohl byt problem... Samozrejme asi u vetsich firem, ale
kdyz uz se zacina, proc to nezahrnout do navrhu...

Nevim ale, zda by to nebylo prilis velke sousto... Premyslel
jsem, samozrejme s ohledem na to, ze se ucetnictvi diky ruznym
zakonum, vyhlaskam apod. stale meni, o tom, ze by mozna slo
udelat takovy obecny system, ktery by umel zatim pracovat s ucty
a predkontacemi, umel scitat jednotlive ucty, vypisovat
souvztaznosti, umel by prip. pracovat s reporty apod. Pak by
bylo vhodne najit nejakeho zkuseneho ucetniho, ktery by
tento system "doprogramoval" pomoci prave predkontaci a nejakych
reportu... Bylo by to ale asi dilo a moc si to nedokazu
predstavit... Co rikate?

> --
>  Honza Pazdziora | adelton@fi.muni.cz | http://www.fi.muni.cz/~adelton/

Zdravi