Re: Adresar - nakres v DIA

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Stepan Cirkl <cirkl@cc-ultd.cz>
Date Wed, 14 Nov 2001 17:43:45 +0100
Organization CC unLimited

Dne st 14. listopad 2001 17:01 jste napsal(a):

>  Par poznamek a dotazu:
>
>  - rekl bych, ze obrozeni ma tento narod za sebou. IMHO tedy vse neni
>    nutne psat cesky. Neslo by neco udelat s nazvy tech tabulek a
>    sloupcu? Treba to ucto budou pouzinat ji jinde.
OK, je to mozne, ale mozna to bude snizovat orientaci. Jinak i navrh pro
modul ucetnictvy je v cestine.

>  Adr_subjekt - chapal bych to asi jako specifikaci organizace a tedy
>  ne jako primou soucast adresare.
>
>  Podobne nechapu co ma Adr_Kategorie spolecneho s adresarem.

Jo, ale nic takoveho (jako base) nemame. Je to potreba udelat a tak sem to
vrazil do toho adresare. Adresar taky muzeme vzit ponekud sireji, jako
register subjektu.

>  Proc Adr_Cis_PSC obsahuje referenci na tabulku mento a zaroven string
>  "mesto"?
Tahle tabulka je jen pomocna. Defakto ma soluzit jako pomucka pro
zjednoduseni zadavani dvojice mesto  - PSC.  Duvod, proc je to tam duplicitne
je zrychleni pristupu k teto tabulce. (Aby jmarek a spol. nervali o prilisne
rozvetvenosti.) Jinak by to tam samozrejme bejt nemuselo a mohlo se meno
mesta hledat  primo v tabulce mest.

>  Do statu bych dal default menu.
To uz ti bylo,  snazim se ziskat nazor na tuto otazku z vice stran. V
predeslem prispevku byla jeste zminovana defultni mena pro subjekt. Mimo to
neni tabulka men, do ktere bych se mnel odkazovat, a ta uz opravdu nepatri do
adresare :-)

>  Na tabulce Osoba si pochutnam:-)
>
>     - doporucuji udelat tabulku vsech kombinaci titulu. Je to jedinana
>       moznost jak donutit lidi napsat dobre titul. Urcite bych na to
>       nepouzivat string primo v tabulce osob. Todle rikam ze
>       zkusenosti....
Chapu a sem pro, ale opetovne se dostavame k obrovske rozvetvenosti, za
kterou sem byl drive kritizovan. Slo by pouzit pomocnou tabulku s tytuly a
jejich vybranou kombinaci pak zkopirovat do toho stringu. sice se mi to moc
nelibi., ale je to divny kompromis.

>     - jak jste prisel na Adresa1 a Adresa2? Proc ne jena nebo deset
>       adres? -- udelal bych tabulku "adresa_clovek", protoze je to
>       typicka vazba many-to-many
OK, pridat tabulku spojujci cloveka s adresama. u osob necham je odkaz na
def. adresu. Jmarek zacne rvat o prilisnem mnozstvi tabulek a vztahu, ale
muze bejt.

>  Nezapomente na to, ze bude mozna take najaka personalistika. Takze
>  udaj jako "zamestatnec" muze byt zbytecny.
Tabulka osob by zaroven slouzila i jako tabulka uzivatelu. (s navaznosti na
eshop). Prinak zamestnanec ma vyznam k oznaceni zamestnancu. Co se tyce
personalistiky, tak neni snad problem mit tabulku s dalsima udajema s odkazem
do teto tabulky osob. Ale tohle je muj navrh, diskuze je samozrejma.

>  Podobne i telefon by asi mel byt v tabulce osoba_telefon. Protoze
>  napr. u nas maji nekteri lide i 5 telefonu a jsou borci co delaji na
>  nekolika ruznych oddelenich (adresach) apod.

Telefon je v tabulce Adr_Telefon, u kazdeho telefonu je odkaz na subjekt ke
kteremu patri a odkaz na osobu ke ktere patri. Neni nikde uvazovano co kdyz
jeden telefon sdili vice lidi a co kdyz jeden clovek ma neaky telefon, jenz
je sdruzen s vetsim mnozstvim subjektu.. prvni pripad, castejsi, by se dal
osetrit dalsi tabulkou, jenz by parovala telefon a osobu. Druhy pripad bych
resil duplicitnim zapisem s tim, ze by mel jiny odkaz na subjekt.

>            Karel

Prvni navrh, jenz byl takrka identicky s timto, byl jmarkem a Zdenkem Jirsou
zkritizovan pro prilisnou rozvetvenost. Druhy byl znavne zplosten a pote se
hlavne fresovi s mou malou asistenci podarilo presvetsit o navratu k predesle
verzi s par upravama. (viz. IRC sesions.) Pokud bude vetsi schoda o pridani
techto tabulek, tak to udelam. Rovnez je potreba tedy dohodnout neke zakladni
tabulky, na nez se budou odkazovat temer vsechny moduly.

----
Stepan Cirkl