Re: Adresar - nakres v DIA

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Karel Zak <zakkr@zf.jcu.cz>
Date Thu, 15 Nov 2001 10:04:04 +0100
User-Agent Mutt/1.2.5i

On Wed, Nov 14, 2001 at 05:43:45PM +0100, Stepan Cirkl wrote:

> OK, je to mozne, ale mozna to bude snizovat orientaci. Jinak i navrh pro
> modul ucetnictvy je v cestine.

 Snizovat orientaci koho? Cesky necht je GUI, ale interne bych to nechal
 v Eng.

> Tahle tabulka je jen pomocna. Defakto ma soluzit jako pomucka pro
> zjednoduseni zadavani dvojice mesto  - PSC.  Duvod, proc je to tam duplicitne
> je zrychleni pristupu k teto tabulce. (Aby jmarek a spol. nervali o prilisne
> rozvetvenosti.) Jinak by to tam samozrejme bejt nemuselo a mohlo se meno
> mesta hledat  primo v tabulce mest.

 Nemuselo? To tam byt nema! Proboha jak budeta v takovem datovem modelu
 udrzovat integritu dat? Vykaslete se na rychlost k cemu vam bude
 rychlost kdyz vase data budou jeden velkej gulas.

 Proste:

 SELECT x.psc, y.name FROM psc x, town y WHERE x.id_town = y.id;

 Je to nejnormalnejsi co od vas SQL server ocekava. Nikdo se nedela
 20 let se SQL proto, aby se to pak pouzivalo jako grep.

 Jo az zacnete vymyslet datovy model kde bude treba jako zakladni
 dotaz SELECT ..UNION.. SELECT tak se budeme bavit o rychlosti, ale
 bezneho provazovani tabulek urcite ne. Vzlaste pak tabulek ktre budou
 mit par stovek radek.

> To uz ti bylo,  snazim se ziskat nazor na tuto otazku z vice stran. V
> predeslem prispevku byla jeste zminovana defultni mena pro subjekt. Mimo to
> neni tabulka men, do ktere bych se mnel odkazovat, a ta uz opravdu nepatri do
> adresare :-)

 To je pravda, ale bylo by dobre na to pamatovat a nekam si napsat
 "tabulku men napojit na staty".

> Chapu a sem pro, ale opetovne se dostavame k obrovske rozvetvenosti, za
> kterou sem byl drive kritizovan. Slo by pouzit pomocnou tabulku s tytuly a
> jejich vybranou kombinaci pak zkopirovat do toho stringu. sice se mi to moc
> nelibi., ale je to divny kompromis.

 Chlape, to neni kompromis to prasarnicka.

> OK, pridat tabulku spojujci cloveka s adresama. u osob necham je odkaz na
> def. adresu. Jmarek zacne rvat o prilisnem mnozstvi tabulek a vztahu, ale
> muze bejt.

 Prosim uvedomte si, ze pokud datovy model prilozite k dokumntaci a
 pak se na to nekdo podivat tak za predpokladu, ze se mu udela nevolno
 tak si to ucto asi tezko nainstaluje...

 S tou defaultni adresou si nejsem jist. Protoze to muze byt problem
 ve stylu "co bylo drive -- vajicko nebo slepice?". Abych to vysvetli
 tak napr. PostgreSQL kontroluje referencni integritu pred vlovenim
 dat do tabulky. Pokud tabulka osoba_adresa ma vazbu na tabulku osob
 a osoba ma zpetne vazbu na osoba_adresa tak tam toho cloveka
 nevlozite. Resil bych to tak, ze v tabulce osoba_adresa by byla
 znacka, ze je to primarni adresa.

> Tabulka osob by zaroven slouzila i jako tabulka uzivatelu. (s navaznosti na
> eshop). Prinak zamestnanec ma vyznam k oznaceni zamestnancu. Co se tyce
> personalistiky, tak neni snad problem mit tabulku s dalsima udajema s odkazem
> do teto tabulky osob. Ale tohle je muj navrh, diskuze je samozrejma.

 To ano, jde o to jak zajistita, aby vas poznamka "zamestnanec" byla
 ve vztahu s daty v personalistica pravdiva. Pokud nekdo ma zajem o
 tento udaj, necht se zepta v personalistice. (IMHO je to podobne jako
 to mesto.)

 Zustal bych u toho osoba_telefon...

        Karel

--