Re: informační systém (a účetnictví) pro PHP

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Juraj Vaclavik <vaclavik@ujp.cz>
Date Tue, 5 Nov 2002 07:53:22 +0100
Organization UJP PRAHA a.s.
User-agent KMail/1.4.2

Dobrý den,
obracím se na případné zájemce o spolupráci s několika náměty. Je zapotřebí
udělat plno práce a některé věci ani neumím, na spoustu nemám dost času a tak
hledám pomoc. Pokud tedy budete vědět a budete mít zájem, prosím pomozte mi s
následujícím:

1) instalační skript
Používám SuSE, případně MDK. U RH ad. mohou být jinak uživatelé, nastavení
postgresu apod. Proto jakási rozumná představa instalačního skriptu obnáší:
- vyhledání apače a jeho uživatele a vytvoření uživatele pro postgres - úprava
souborů v adresáři sql (?)
- vytvoření databáze a nalití základního obsahu tabulek do postgresu
- případně úprava/generování mis.conf

2) kontrola, úprava a doplnění implicitního stavu účetních tabulek
Základní naplnění účetních tabulek jak je uvedeno je vystřeleno od pasu.
Prosím účetní, aby to překontrolovali a opravili.
Kromě toho, až asi koncem roku, se chci zamyslet nad systémem souvztažností,
je zřejmé, že je tam potenciál k zobecnění, jen ještě nebyl na to čas.
Moje představa je, že běžně se bude účtovat pouze za pomoci souvztažností ->
je třeba promyslet mechanizmus, jak dát účetním dostatek prostoru.
Kromě toho, projděte prosím deklarace tabulek a přípdně navrhněte změny
(referenční integrita, požadavky zákonů apod.)
Nápady a upravené tabulky vítány.

3) generování sestav
Toto mě docela tlačí - jak lámat stránky sestav, jak se vejít na stránku.
Proto prosím lidi znalé xml, css atd. o řešení problému.
Zatím řeším tak, že každá tisková sestava je html a používá tiskovou hlavičku
(viz soubor _t_hlava.php).
Potřebuji ovšem, aby se stránky správně lámaly po celých řádcích a aby na nové
stránce byla opět úplná hlavička, včetně čísla stránky. Ideálně si
představuji samostatné skripty, které se vhodně přilepí na vlastní sestavy.

4) systém nabídek
Také prosím o projití systému nabídek a případně doplnění.

5) další vývoj
Asi nejdůležitější teď bude kniha faktur. Bude zapotřebí základní balík
skriptů a opět tiskové sestavy. Skripty postupně vytvářím (neujme-li se toho
někdo další), ale rozumný formulář faktury bych docela uvítal. Nad vazbou do
účetního deníku jsem se ještě nezamýšlel.

Obecně k vytváření skriptů:
Základem pro kažkou tabulku je čtveřice skriptů s vymezenými jmennými
konvencemi:
skupina-tabulka.php		přehledná sestava
skupina-tabulka-detail.php	podrobný pohled, editování, nový záznam
skupina-tabulka-smaz.php	smazání záznamu
skupina-tabulka-zapis.php	zápis nového záznamu, změna
a toto se pořád opisuje dokola...

Zdravím

Juraj Václavík