PRG:Oznacovani dokladů, jejich elektronické uložení

To <ucto-dev-l@pinknet.cz>
From "Ing. Ladislav Starý" <stary@ekodat.cz>
Date Tue, 17 Jul 2001 12:52:32 +0200

Přesně tento způsob se používá na okresních úřadech pro evidenci
veškerých písemností. Cokoliv do úřadu přijde (poštou, osobně) nebo jí
opouští dostane lepík s čárovým kódem a písemnost je zanesena pro potřeby
spisové služby do systému. Důvodem je to, že je potřeba vědět, co se s daným
dokumentem děje nebo dělo, popřípadě, kdo se jim zabýval.

Myslím si, že tento problém není problémem účetních, protože ty mají svůj
způsob uložení dokladů propracovaný.

Co by se mi líbilo a zřejmě i účetním, tak je mít možnost uložit si do
počítače oscanovaný obraz dokladu. Mám dojem, že na posledním Invexu
prezentovali velký scaner, který dokázal ve velké rychlosti scanovat
dokumenty ve faxové kvalitě, což by účetním stačilo. Jeden dokument A4 měl
snad velikost 4kB. Při dnešních cenách disků zřejmě není problém takto
uložit alespoň faktury.
V takovém případě by se určitě daly využít i čárové kódy, protože scanování
by probíhalo na jiném pracovišti. Zajímavé je to především
u vydaných faktur, protože vystavené faktury v elektronické podobě většinou
jsou. U účetní firmy je to zajímavé u obou typů faktur.

S pozdravem
Ladislav Starý