Re: Ucast na ucetnictvi

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Jan Marek <jmarek@jcu.cz>
Date Tue, 17 Jul 2001 19:11:32 +0200
User-agent Mutt/1.3.18i

Dobry den,

On Mon, Jul 16, 2001 at 05:43:30PM -0100, Viktor Matys wrote:

> Ano, vidim to uplne stejne. Zauctovany doklad je mozne jedine stornovat a
> udelat znovu, nebo udelat opravny doklad (jako novy).

No, takhle jsem to prave nemyslel. Neni bezpodminecne nutne ten
doklad stornovat, staci moznost tento doklad opravit v prvotni
evidenci a znovu predat k zauctovani...

> Ano, mit moznost sledovat puvod dat je samozrejma. Ucetni doklady buou
> obsahovat i zaznam vlasnti historie. To pak umozni i parovani dokladu.

To zni zajimave. Nizmene by bylo vhodne vymyslet nejaky sikovny
zpusob, jak to zakodovat primo do tabulky, kde bude fin. denik,
protoze pak se to da velmi dobre vyuzit ke kontrolam. Napr.:
Vypis uctu souvztazne: vypise skupiny a rozdil na strane MD a D
toho konkretniho uctu. Pak je mozno treba jeste udelat vyber
(vytisk) pouze nevynulovanych skupin a hned je videt, co je treba
opravit/doplnit... Tohle je jedna z VELMI uzitecnych
vlastnosti...

A dale pripominam (zase) predkontace...
Jedna se o moznost nastavit uctovani jednotlivych dokladu
(polo)automaticky v okamziku dokonceni dokladu. Staci jen zvolit,
jakym zpusobem ma byt doklad zauctovan a ucetni tento zpusob
pouze zkontroluje a pusti dale... Je to velke ulehceni, predevsim
napr. v obchodech. Kdyby se mela kazda uctenka uctovat ruco, tak
by z toho asi majitele obchodu \v{s}lehlo...

> Vy taky. :o))
> Grumpik.

Zdravi
Honza Marek