Re: dotaz k ucto, xml

To "Jan Kubik" <jan.kubik@kb-soft.com>
From Petr Ferschmann <petr@ferschmann.cz>
Date Tue, 15 Jan 2002 10:47:44 +0100
Cc ucto-dev-l@pinknet.cz
Organization Petr Ferschmann

Dobry den

dovolil jsem si nasi debatu presunout do ucto-dev-l@pinknet.cz :-)
Omlouvam se take za pozdni odpoved, protoze jsem komunikoval s jednim TeXarem
o tomto problemu.

Dne út 8. leden 2002 14:56 jste napsal(a):
> [...]
> predem znama.
> TeX pocne pracovat a tiskne jednotlive polozky, pritom zalamuje slova v
> textu a
> posleze dojde na konec stranky. Podle delky textu v jednotlivych polozkach
> se vytisklo na dannou stranku X polozek. Nyni je zapotrebi aby pod posledni
> polozkou
> byl vytisten mezisoucet onech X polozek. TeX samozrejme nevi, kolik polozek
> vytiskl,
> resp. zcela jiste ne, jake byly hodnoty v Kc v danem sloupci polozky.
> Toto je nas problem. Samozrejme ne jediny.

TeX dokaze zalomeni provest celkem spolehlive. Jediny problem bude s
mezisoucty na kazde strance. Nejsem si jist jak je na tom tex s pocitanim.
Urcite dokaze delat celociselne soucty.

> Domnival jsem se, ze reseni daneho problemu bude eventuelne pomoci xml
> mozne. A to byl duvod, proc jsem se na Vas obratil, abychom predesli
> nedorozumnenim predtim, nez zhotovime mnoho sablon a zjistime, ze
> stojime pred neresitelnym problemem.
> s pozdravem
> jan kubik

Zatim se jako prevadec s xml do TeXu pouziva XSLT. Zde bychom to mohli
provest. Problem ovsem je, zde nevim jake bude napr. zalomeni slov. Nelze
tedy presne urcit kde bude zalomeni.

Myslim, ze to tedy urcite bude muset resit v tomto pripade TeX. nebo bychom
museli napevno definovat pocet polozek na strance. Coz se ne vzdy da udelat
spolehlive.

TeX je vlastne take programovaci jazyk i kdyz silne orientovany na textovy
vypis. Daji se v nem provadet i mnohe vypocty. A ja si myslim (a nejsem sam),
ze toto by jit melo.

Samozrejme lze nahradit TeX jinym programem Vaseho vyberu. Vzdy budete mit
fakturu ulozenou v XML.

	S pozdravem
--

                                  Petr "Fers" Ferschmann

 -=[  petr@ferschmann.cz  ]==[ http://petr.ferschmann.cz/ ]=-
-=[ Koukni na http://www.postcard.cz/ ]==[ +420 604/781 009 ]=-

GPG Fingerprint:
[83B0 6378 7A9D D993 035E  60BD FEEC F665 D2C8 1B9A]