Re: Obeh dokladu souvisejicich s pokladnou

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From "Cirkl Stepan" <cirkl@mssch.cz>
Date Tue, 22 Jan 2002 10:47:52 +0100
Organization Masarykova stredni skola chemicka

Ahoj

reakce v textu.

> Ahojte,

> Podle meho nazoru by to mohlo byt takto:
>
> Z pokladny je mozno udelat odvod jednou denne (nebo vickrat, dle
> libosti). Jedine, co je trosku "problematicke" jsou uctenky nad
> 10000,- Kc. Do teto castky totiz IMHO neni nutne mit na uctence
> spravny kontakt druhe strany (platce v pripade, ze se jedna o
> uctenku vydanou a prijemce v opacnem pripade).

To je jasne, to je dane zakonem o DPH, do 10KKc s DPH muzes
mit jen zjednoduseny danovy doklad. To mi je jasne.

Jen by mi zajmalo, jak to mam udelat, kdyz nekomu z ulice budu
chtit prodat monitor za vic nez 10KKc s DPH a on mi nebude chtit
zdelit pozadovane udaje. Je to vubec nutne, kdyz neni platce DPH?

> Nad tuto castku by bylo
> asi dobre mit v ucetnictvi evidovane vsechny doklady, pod tuto castku
> by asi stacil souhrn, bylo by vsak dobre vedet, z jakych dokladu
> souhrn vznikl (napr. kvuli moznym opravam apod.)

V tom prave vidim problem. Kdyz si pujdu koupit kus salamu a
rohliky ke svacine, tak mi vubec zadny doklad nedaji. Musi mi ho
dat? Musim ja vydat danovy doklad kdyz se vystavuje pro platce
(aspon tak sem to ze zakona pochopil) a ja prodavam neplatci?
Paklize zadny doklad nedavam, jak to pak zauctuju?
V tom mam ty zmatky.

> V evidenci pokladny by rozhodne melo jit dohledat kazdy
> jednotlivy prodej...

To neni vzdy pozadovano, viz prodej trech rohliku.

> Zdravi
> Honza Marek
> --

Durill