PRG: Kterou corbu

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Petr Ferschmann <petr@ferschmann.cz>
Date Sun, 24 Mar 2002 11:45:29 +0100
Organization Petr Ferschmann

Premyslel jsem, kterou corbu pouzit. Zjistil jsem, ze vetsina C++
implementaci dodrzuje
standard pro C++ Corba mapovani. Takze je v podstate jedno co pouzivame.

TAO - Chvili jsem to psal pro TAO. Je to asi nejkompletnejsi CORBA
     implementace, ktera je FREE. Je ovsem hodne velike a preklady jsou
     pomale. Ale ma podporovanou SecurityService (ovsem Level 0). Takze jsem
     jej opustil (alespon pro dobu vyvoje).

ORBit - je mala rychla CORBA. Vypada dobre. Dulezitym faktorem je, ze je
      soucasti gnome takze je podporovana a bude i nadale. Nevyhodou je, ze
      jeste nepodporuje SecurityService (ale casem bude). Pouzili bychom
      multithread C++ verzi.

MICO  - toto je CORBA pouzivana v KDE. Vypada dobre. Nasel jsem na internetu
      odkaz na MICOSec, coz je SecurityService level 2. Coz je skvele.
      Problem je, ze si o ni musi clovek napsat emailem (takze uvidime zda se
      to da sirit a umistit na web). Ale pry je FREE.

Zatim jsem pouzil MICO.

Na urovni zdrojovych textu by to melo byt CORBA nezavisle. Jediny problem
bude udrzovat autoconf/automake konfiguraci pro ruzne corby (ale na
sourceforge vznikl projekt, ktery by to mel usnadnit).

Dle specifikace CORBA by to melo byt nezavisle i na urovni behu. Existuji
ruzne CORBA mapovani do perlu apod. takze bychom meli mit moznost psat
klienty ve vsem. Jen si nejsem jisty podporou SecurityService.

Ani jedna z nabyzenych ovsem nepodporuje TransactionService. Takze si ji
budeme muset udelame sami (nebojte plnou TS bych nedelal - jen neco co nam
staci).

--

                                  Petr "Fers" Ferschmann

 -=[  petr@ferschmann.cz  ]==[ http://petr.ferschmann.cz/ ]=-
-=[ Koukni na http://www.postcard.cz/ ]==[ +420 604/781 009 ]=-

GPG Fingerprint:
[83B0 6378 7A9D D993 035E  60BD FEEC F665 D2C8 1B9A]