Re[2]: projekt tucniak, spolupraca

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Richard Farkas <farkas@szm.sk>
Date Mon, 23 Sep 2002 00:57:44 +0200

Zdravím,

Pred časom som dostal nápad urobiť IS (počnúc skladom) pod linuxom a
hlavne pod GPL. Bolo mi jasné že som neobjavil žiarovku a rýchlo som
našiel:
http://tucniak.sourceforge.net/
http://ucto.linux.cz/
http://qwert.cz/infors/

jedna poznámka ku všetkým: nemyslíte asi na nás, pripojených cez
dial-up. Chcelo by to niečo stiahnuteľné na jeden šup, hoci aj celá
stránka ako jeden .zip alebo .tar.gz.

Nemám veľa skúseností s veľkými projektmi a ani nechcem patriť medzi
tých, čo sú jediní múdri a vedia aká je jediná správna cesta. A navyše
mám málo času. Napriek tomu si neodpustím nasledovné:

Skončil som kybernetiku a o programovaní databáz mám len povrchné
vedomosti. Preto som ja osobne začal skriptami o tvorbe DB systémov.
Aby som zistil, aké sú to tie normálne formy a všetky tie veci okolo.
Zároveň sa učím entitno-relačné, data-flow, use-case a čojaviem-aké
diagramy. Okrem toho si pozerám učebnicu Javy, keďže C++ už trochu
viem a niekto (asi Inform$) tvrdí, že Java je to správne.

Čo mi zatiaľ u všetkých chýba, je nejaká forma tých diagramov. Tá
najjednoduchšie dovolí vniknúť do problému. Našiel som
http://www.visual-paradigm.com/ - nie je celkom GPL ale má aj nejakú
"community" verziu. Obsahuje zatiaľ asi aj nejaké chyby. Ale na nejaké
základné obrázky by asi stačil.

Môj malý prehľad:

Inform$ má zatiaľ asi najprepracovanejšiu analýzu. Ale vo forme
tabuliek je (pre mňa) ťažko čitateľná.

Tučniak má "objektovu nadstavbu jazyka C" - ale vo zverejnenom kóde
som nenašiel žiadne "class". Tj buď nemáte na mysli objekty typu C++,
alebo ste nezverejnili aktuálnu verziu. Mám taký vnútorný, ničím
nepodložený pocit, že cez skutočné objekty (či C++ alebo Java, ako
presadzuje Inform$) by to bolo jednoduchšie.

ucto.linux.cz má dokumenty "forbidden" a na stiahnutie zdrojákov je
nutné mať nejaký špeci program. Prečo nestačí obyčajné ftp?

Osobne by som odporučil:

Ujednotiť sa na jednej databáze. Myslím štruktúrou dát aj použitým
SQL (každý má nejaké špecifiká a ODBC je asi pomalšie). Ja tiež ako
tučniak preferujem MySQL - už implementoval transakcie, sľúbil že
doplní vložené procedúry. Ale to je vecou dohody.

A to podstatné - ak sa ujednotí aj štruktúra databázy, nič nebráni
vyvíjať aplikácie v ľubovoľnom jazyku, navzájom nezávisle. Ja sa tak
či tak pustím do toho skladu. A ak bude jednotná dbáza, môže to byť
napokon jeden z modulov na prístup k časti väčšieho IS.

--
S pozdravom,
 Bofi                            mailto:farkas@szm.sk

Konference o vyvoji ucetnictvi                       http://ucto.linux.cz/