Re: integer nebo float?

To ucto-dev-l@pinknet.cz
From Libor Chocholaty <chocholaty@gncz.cz>
Date Thu, 28 Feb 2002 11:07:12 +0100
Organization GN Resources International (CZ)

Jan Marek wrote:

> Zdravim,

> No, ono to ma asi vyznam predevsim tam, kde se nejaka konkretni
> castka deli na vetsi mnozstvi (odhadl bych napr tak vice nez
> 100), ale pak zase nasobi a jde ve vetsim poctu ze skladu.
> Samozrejme to ma vyznam i u polozek, ktere jsou halerove: napr:
>
> Sroubek M4 : skladova cena: 0.1536
>
> Kdyz jich bude chtit nekdo 1000 (coz asi neni zase az tak maly
> mnozstvi), tak uz jsem v desitkach haleru (153.60). Problem ale
> nastane, kdyz mi jich privezou 100000 a budu za ne platit
> 15582.32. Pak budu mit velky problem dostat to na sklad tak, aby
> [...]

Sroubky a podobna mala drubez se pocita cena za nejakou hmotnostni jednotku,
treba za kilo. Stejne tak vam je budou uctovat i dodavatele, nebudou vam
uctovat 100000 sroubku po 0,0067 Kc/kus, ale treba 23,50 Kc/kg. Pokud jde o
velke nebo nejake specialni srouby, pak neni problem, ty pocitany jsou a
jejich cena je vyjadritelna v korunach a halerich, treba 10,20 Kc/kus.

Navic pro ucely skladu prece nemusite pouzit pintlich cenu od dodavatele, ale
muzte si to zaokrouhlit, nebo ne?
Taky mate moznost dat ucetni zbytek skladu, ktery jste vydal v ramci ruznych
zaokrouhlovani do, ted nevim, jak se tomu presne rika, ale myslim, ze to jsou
polozky neco jako nedobytne pohledavky. Uz jsem dlouho s podobnym ucetnictvim
neprisel do styku, takze to by nam snad poradil nekdo z praxe, jak se tohle
spravne vede.

Libor

Konference o vyvoji ucetnictvi                       http://ucto.linux.cz/